Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

tisdag 24 januari 2017

Bajsboken


Pernilla Stalfelts Bajsboken handlar om bajs. Alla tycker inte om bajs och alla finner det inte roligt. Men alla behöver då och då bajsa.

Jag är inte stormförtjust i Bajsboken, det har inte så mycket med handlingen att göra som med bilderna. Barnet däremot tycker mycket bra om den, både bilder, detaljer och handling. Den lånas om och om igen. Huruvida den är faktagranskad vet jag faktiskt inte. Jag har inte kollat upp det så jag låter det vara osagt.

Vi ger Bajsboken en 3 av 5. Hade jag fått bestämma hade den fått en tvåa och hade barnet fått bestämma hade den fått en fyra. Betygskompromiss!

Förlaget Rabén och Sjögren om boken:
Prutt och bajs är roligt tycker nästan alla barn men inte vuxna. Många vuxna blir ledsna om man säger bajskorv rakt ut. På sitt egna befriande knasiga sätt beskriver Pernilla Stalfelt i ord och bild alla bajsets former och funktioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar