Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

tisdag 3 januari 2017

Mitt bland stjärnor


Mitt bland stjärnor är en fin och lättsam bok som passar sig bra för både vuxna och barn.  Boken är skriven på rim och bitvis är det enkelt för barnet att fylla i kommande rim, den är även trevlig att läsa för den vuxne. Detta i kombination med de fina bilderna gör boken stämningsfull. Vi ger därför Mitt bland stjärnor betyget 4 av 5.


 Lilla piratförlaget om boken:
Här är havet. Här är vinden.
Här är mjuka mammakinden.
Här är fågelpappans mask.
Här är sol och snö och slask,

Här är allt för första gången:
skrattet, gråten, fågelsången.
Här är dagen som ska gry.
Allas värld är alltid ny.

Mitt bland stjärnor rymmer livets märkvärdighet: från universums oändlighet till loppan i rävens svans.

Lotta Olssons poetiska text tillsammans med Olof Landströms kongeniala och humoristiska illustrationer gör Mitt bland stjärnor till en bilderbok för alla åldrar.